Pagina's

donderdag 3 april 2014

Garden in progress

Het mooie weer drijft mij naar buiten alsof ik aan touwtjes word voortgetrokken. Het is sterker dan mezelf, die drang. De tuin ontwaakt en ik zou er liefst urenlang in willen kamperen om elke verandering op te merken. Maar de drukke dagen houden me uit de tuin. Toch ga ik als ik 's avonds thuiskom, meteen de tuin in. Op inspectieronde. Hoe groeien de erwtjes? Staan de bietsprietjes niet te koud? Heeft een zaailing nog water genoeg? Zijn de tweede blaadjes van de Tagetes al verschenen? En van de zonnebloemen? Wanneer kan ik de bloembollen planten, voor de bijtjes en de vlinders? Ook 's morgens, na het ontbijt, is er een dagelijkse inspectieronde bij de kip, het konijn en mijn tuinkinderen. Gisteren zag ik dat de blaadjes van één bloemkoolplant aangevreten zijn: een rups? Een slak? Ik heb de plantjes goed beschermd door er oestergrit omheen te strooien, dat maakt de weg voor slakken toch al iets moeilijker. Wie nog biologische tips heeft, welkom! Vanochtend merkte ik dat een radijs opgevreten is, zucht. De natuur geeft en neemt. Misschien komt er wel een egeltje in mijn tuin wonen, dat zou leuk zijn. En de kip is er natuurlijk ook, maar die kan ik niet laten loslopen, anders zijn mijn slaplantjes vogels voor de ... kip? ;-)

Ik snak naar de vakantie: nog twee dagen geduld. Dan ga ik elke dag de tuin in. Beetje werken, veel genieten. Plantjes verzorgen. Herbronnen. Nog wat meer planten. Voorzaaien van pompoenen, courgettes, sperziebonen (in allerlei maten en kleuren) en nog meer waar ik nu even niet op kom ;-)

Een paar foto's om de evolutie van de tuin te laten zien:

 De eerste zaailingen (en ja, onkruid ook).

 Keun is nieuwsgierig.

 Hele mooie tulpen.

 Mijn kruidenhoekje.

 De lavendel bloeit al!

 Mijn moestuin ;-)

 Selder en sla.



Veel tuingroeten,

Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen